19.4.12

You can't help respecting anybody who can spell TUESDAY.

Har man inget bättre för sig kan man ju alltid roa sig med att locka håret. Egentligen skulle jag bara testa om jag fortfarande mindes hur man lockar håret med plattången. Det gjorde jag, och det resulterade i att hela håret fick sig en omgång, trots att jag egentligen var alldeles för trött för att ens lyfta en arm, även efter en liten tupplur i soffan.

Idag fick vår klass besök av sex unga män och tillika lärarstudenter från en all-boys school i London som berättade om det engelska skolsystemet bland annat. Det var för mycket information att ta in på en gång, och dessutom var inte alla uh... helt och hållet fula. Därför stal de kanske lite fokus från det som sades, även om de pratade så galet fint att jag skulle kunna lyssna på dem i evigheter oavsett vad de säger... Som sagt i ett tidigare inlägg; jag är sorgligt fascinerad av engelsktalande människor.

- You can't help respecting anybody who can spell TUESDAY, even if he doesn't spell it right; but spelling isn't everything. There are days when spelling Tuesday simply doesn't count.
- Winnie the Pooh


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar