9.3.12

Bokcirkel, bok-tvåhörning eller boklinje.

Jag och Rebecca planerar att dra igång en bokcirkel där vi kan nära vårt sorgliga intresse för böcker skrivna främst av döda kvinnor (andra böcker välkomnas möjligen också). Borta med vinden ska läsas för första gången för min del. Svindlande höjder ska läsas för första gången för Rebeccas del. Det blir nog fint. Mjå.

Är du en läskunnig piteå-bo som inte avsyr böcker och inte har en social fobi så är du välkommen, under förutsättning att du som person inte är fullkomligt olidlig. Det är en fördel om du inte är en dömd sexualförbrytare eller väldigt våldsam av dig. Att du talar svenska underlättar en del, och likväl att du har någorlunda vettig (läs märklig) humor. He jär bara å hör av sä.


“Love is not so much a matter of romance as it is a matter of anxious concern for the wellbeing of one's companion.”
― Charlotte Brontë, Jane Eyre


“Reader, I married him.”
― Charlotte Brontë, Jane Eyre

4 kommentarer:

  1. Jag läste detta inlägg högt för min mor. Hon hälsar: "Hon är ju jätteduktig på att skriva"!

    SvaraRadera
    Svar
    1. hälsa att jag tackar vattuögt, eller något åt det hållet!

      Radera
  2. Jag kanske kan vara med, fast jag har varken Svindlande höjder eller Borta med vinden...................
    Jag har Fear and loathing in Las Vegas :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är därför blibboteket (yes, blibboteket) finns! :D Jag har inte Fear and loathing in Las Vegas heller, haha

      Radera