17.3.12

En driftig hustru är sin mans krona, en dålig är som röta i hans ben.

Min vän är egentligen en mycket osnäll vän. Kanske skulle man inte ens kunna kalla henne för en vän överhuvudtaget. Hon försöker få mig att uppdatera bloggen, trots att jag är alldeles nyvaken (jag satt uppe alldeles för länge - ditt fel, Tut) och inte har ett tillräckligt spännande liv för att något ska ha hunnit hända redan. Dum, Rebecca, dum. Nej, egentligen måste jag väl erkänna att det inte är något större fel på henne, och trots att det inte hänt något spännande i mitt liv idag betyder ju inte det att det inte hänt något spännande igår som jag kan berätta om.

Okej, det hände inget sådär SUPERSPÄNNANDE-LIKSOM-BA-CRAYZEEE, men jag mötte upp Rebecca och Anna-Maria på Nodo en stund, varpå Anna-Maria lämnade oss åt vårt öde, och jag och Rebecca bestämde oss för att bege oss mot Rebeccas hus istället. Slutligen hamnade vi i cam, pratandes med en viss Tomas, och läsandes en hel del fina utdrag ur både Bibeln och annat spännande. Rebecca var den oerhört duktiga läsaren, som hittade fina ordspråk såsom följande:

"En driftig hustru är sin mans krona, en dålig är som röta i hans ben"

Ikväll blir det att återigen träffa Rebecca (hur mycket har vi umgåtts senaste tiden, Bebban?), men denna gång för att titta på (förhoppningsvis) grymma filmer och uppdatera Rebeccas Sims hemma hos mig eftersom mitt internet inte är lika värdelöst som hennes. En hel del inmosande av godis i käften lär det också bli. Trevligt.

2 kommentarer: