10.3.12

Tofflor och televisionsapparater.


Idag har jag inhandlat kanske världens bästa tofflor. Nej, jag överdriver inte, inte alls. Jag ska bo i mina nya tofflor, för de är de bästa tofflorna i hela världen. Har jag sagt att mina nya tofflor är världsbäst? Kanske, men det tål att upprepas; mina tofflor är världsbäst. De är inte de vackraste, men å andra sidan är utseendet inte det primära, utan det primära i det här fallet är det faktum att de är supergosiga och har mysigt tjock sula. Jag skulle kunna ha dem som gosedjur om det inte vore för att det funnits fötter i dem (märkligt fakta -- jag tar vid där första inlägget avslutade -- #25: Jag har en släng av podofobi. Jag avskyr fötter.)

Min mormor är det mest otekniska människa jag känner, men man kan åtminstone inte påstå att hon inte försöker, trots sina bristande kunskaper. Jag och mamma har idag (med mormors "hjälp") bytt ut mormor och morfars gamla tjock-TV mot en platt-TV, och med det följde en del kanalsökningar, diverse ihopkopplingar och annat spännande. Ungefär såhär såg det hela ut:

Mamma läser bruksanvisningen till TV:n för att se vad som ska göras. Mormor fipplar med alla fjärrkontroller som finns i närheten, samt knappar på tv:n, flyttar på sladdar och ställer om den lilla antennen. Jag försöker hålla mormor borta från TV med tillbehör, samt försöker förklara för henne att det inte spelar någon roll hur mycket hon knappar på fjärren till VHS/DVD-spelaren -- det kommer ändå inte påverka satellitmottagaren. Morfar sitter i en fåtölj och tittar skrattande på.

Success!

Mormor (om det faktum att mottagningen för de markbundna kanalerna var dålig):
- Jag tror att det är skannern...

Vad skannern har med bilden på TV:n att göra vet jag inte, men tydligen var det den som var boven i dramat, och inte det faktum att det halvt stormade ute eller att antennen var felinställd. Kanske menade hon att scart-kabeln -- som inte heller den har något att göra med saken -- var problemet?

Nu ser jag att mormor återigen är i farten.
- Är hon ini TV:n? /djup suck/ Jaa-ha...
- Morfar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar