13.3.12

Ta en gaffel då.

Ikväll känner jag mig lite full, trots att jag inte druckit en droppe alkohol (vad jag vet). Trevlig känsla!

Kvällen spenderades på Nodo (kaffe och kaka, namnam) till en början, och avslutades med en knapp timmeslång promenad (samt snöplumsande vilket resulterade i vatten i skorna) fram och tillbaka i Badhusparken, sjungandes (läs skrikandes) diverse sånger, några från barndomen och några nyare, dansandes lite lagom graciösa danser samt kramandes, mestadels för att hålla värmen. Lite romantiskt stjärntittande blev det också. Vi väntade på att en meteor skulle krossa oss (som de Sims-nördar vi är) men lyckligtvis uteblev den, och vi överlevde kvällen. Våra kvälls- och nattpromenader är överlägset bäst av alla typer av promenader, även om det nu råkar vara så att jag halvt frusit ihjäl efter just denna. Jag fryser till och med om tänderna. Mina tår mår inte helt bra ännu heller. Sicken tur att jag har världens bästa tofflor!

Lite gullprat blev det minsann också. Vi är fantastiskt snälla med varandra;
Jag: Jag älskar nog dig faktiskt, någonstans långt inne...
Rebeka: Vad bra. Jag älskar dig också, antar jag...

Avslutar som så många gånger tidigare med lite minnesvärda citat från dagen:

Rebecca: Jag kan ju inte röra om i mitt kaffe med en jävla sked!
Jag: Ta en gaffel då.
Rebecca: Jag menade gaffel!

- Tack, jag sätter den i krukan... vatten... vasen!

- Du borde öka din statistik, och jag menar inte bloggen.

3 kommentarer:

  1. Roligt att ingen förstår vad det handlar om. Det jag säger alltså...Förutom det sista

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår de inte vad det handlar om förtjänar de inte att veta! (:

      Radera
    2. Det sista är inte direkt svårt att förstå vad det handlar om

      Radera