16.3.12

No, you listen!

Det känns som om jag nästan har varit lite duktig idag. Varför? Jo, jag har nämligen spenderat några timmar på biblioteket tillsammans med ett par klasskompisar för tentaplugg och statistik-filurande, vilket känns oerhört produktivt för att vara mig. På biblioteket sprang jag på Rebecca, som också pluggade, eller snarare "pluggade" om jag förstod henne rätt (läsning av Svindlande höjder känns inte direkt som plugg)... Medan hon satt där och "pluggade" kom Anna-Maria förbi en snabbis, enbart för att ge Rebecca kaffe. Dafuq? Varför har inte jag vänner som kommer förbi med kaffe (eller läsk) åt mig?

Det hela slutade med att jag och min vän lämnade biblioteket tillsammans för att ta en sväng på stan (herregud, vad vi umgås och har oss...), och trots att Piteå är litet lyckades vi fördriva åtminstone några timmar bland affärer och annat spännande. Ett fynd blev det för min del, nämligen en svart pennkjol (ungefär) som är tänkt att tjäna som efterträdare till den svarta kjol från 80-talet som jag ärvt av mamma, och som vid det här laget är halvt söndernött, trots lagning. Sorgligt. Jag försökte köpa mig ett par nya skor också, men där satte Rebecca ner foten och sa att nej, det fick jag minsann inte (eftersom jag sagt åt henne att jag har köpstopp), men vet du vad, Rebecca? Min mamma har sagt att jag får köpa skorna, för de var inte så dyra. Hah! Hon sa däremot att du var en bra vän som sa stopp också, så jag tänkte jag jag skriver det med, så du inte känner dig alltför dålig.

Edit 17:58: Jag glömde bort att jag följde med Rebecca till hennes mormor också. Otroligt spännande. Bullar och juice blev det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar