9.3.12

Nå, va äre bra till?

Idag trodde jag att det var lördag när jag vaknade. Det är det inte. Det är fredag. Det kändes som om jag fick en extra dag på veckan då mamma påpekade det.

Vad gjorde jag då på den där extra dagen? Jag sprang på marknaden tillsammans med mor, mormor och morfar. Lillebror har sedan länge övergivit oss för vår kusin. Mormor och morfar tappades bort ett x antal gånger då de sprang på någon eller något som behövde stannas för, men är nu återfunna och i säkerhet inomhus. Vädret var förresten förfärligt. Snö och elände.

Egentligen borde man alltid ha ett block med sig i närheten av min morfar, för han säger de mest roliga saker. Många sådana saker har det blivit idag, men eftersom jag inte går runt med ett block i handen så minns jag inte mycket. Sorgligt.

Konversation mellan morfar och mor:
- Va äre där?
- Ett halsband.
- Nå, va äre bra till?
- Det är snyggt!
- Äre he? (Mumlar något ohörbart).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar