20.3.12

Platon & Popper

Efter en timme och femtioen minuter, samt sex sidor med prat om Platons kunskapsanalys, kvalitativa och kvantitativa forskningsansatser, Poppers demarkationskriterium och pseudovetenskap är jag äntligen klar med min tenta. I am a very happy bunny (eller något åt det hållet), men jag kan inte riktigt låta bli att tycka att det är tråkigt att kursen avslutas i veckan, för märkligt nog har jag funnit det hela otroligt kul. Jag vet, jag är extremt töntig.

Just nu sitter jag och överväger om det är värt besväret att pallra mig iväg hem till Rebecca för lite kramar och annat trevligt (jag är hemskt kramig idag, nämligen). Å ena sidan säger mitt huvud att "Ja, awesome! Skynda!" och å andra sidan "Nej, det är långt och du är lat...". Vilka problem jag har.

Det lutar åt att faktiskt gå dit...

... men jag är lat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar